王菲 - 冷戰(國)

作詞:Michael 作曲:Tori Amos

沈默之中 仍 克制不要呼吸 怕觸摸空氣壞 了情緒
為你鎖住 了問號 等親愛的你吻去 欺騙自己
從不想不 忍心看穿你 聽說 你和我最好朋友在一起
我也學別人 靜靜地看 你倆演戲 也不願分離

相對 默默 無語 好像 你我 早有了默契 永不要幼稚地猜疑
但表情 彼此表情 冷冷地說明 冷戰繼續
多少年 愛你也恨你

流言風 一般 在身邊飛來飛去 從不聽不問不想懷疑
怕會 無力 編織 地久和天長的證據 怎麼給你
不多心不問 你卻不得不理 不強求偏偏想挽留 不放棄
永遠專心地 寂寞地 和你演戲 不管願不願意

相對 默默 無語 好像 你我早有了默契 永不要幼稚地猜疑
但表情 彼此表情 冷冷地說明 冷戰繼續
多少年 相敬如冰

我愛你 你也愛我 這個諾言 現在你對她承諾
依賴過 空虛過傷過痛過好過 我輸掉了你 獨消瘦
冷靜再冷靜再冷靜 將錯就錯 愛情 怎麼算對錯
陪著你順從你縱 容你 可會使你回頭

流言風 一般 在身邊飛來飛去 從不聽不問不想懷疑
怕會 無力 編織 地久和天長的證據 怎麼給你
不多心不問 你卻不得不理 不強求偏偏想挽留 不放棄
永遠專心地 寂寞地 和你演戲 不管願不願意

相對默默無語 好像你我早有了默契 永不會幼稚地猜疑
但冷冷表情 表情冷冷 沒有言語 沒有言語 沒有言語 冷清清
多少年 相對難相戀 究竟多少年 可惜又可憐 可惜又可憐
讓你走過眼前



(粵語)作詞:林夕 作曲:Tori Amos

無聲之中怎可知真擁緊你 如觸摸一堆飄忽空氣
眼看無數個問號被靜默的你吻去 只好自欺
從不敢不忍心識穿你 據聞你與那默劇藝人戀上了
我也學別人靜靜地演我這套戲 亦不願分離

*相對不發一言 似是你共我有了默契
 永不要幼稚的罵戰 但表情彼此表情悄悄地暗示這是冷戰

多少年 共對亦無言

#流言風一般於身邊一聲一句 從不聽不講不想一句
 怕會無意揭露 令人難圓埸的証據 怎可面對
 無聲之中將心聲踩碎 變成最有趣默劇藝人不怨懟
 永遠靜靜地寂寞地演你愛侶 別管你想誰

Repeat *

多少年 直到目前
我愛你你也愛我 這個你我過去也聽過說過
破裂過厭棄過怨過傷過變過你 我卻永遠怕說破
冷戰再冷戰再冷戰 一錯再錯我卻愛上這個錯
怪責你揭破你放棄你可會使我好過

Repeat #

相對不發一言 似是你共我有了默契
永不要幼稚的罵戰 但表情即使表情也似沒有話說
沒有話說沒有話說像冷戰

多少年 共對亦無言
彷彿多少年 欲愛但忘言 欲愛但忘言 讓你走過眼前



原唱
Silent All These Years

Lyrics:Tori Amos Music:Tori Amos Artist:Tori Amos

Excuse me but can I be you for a while
My dog won't bite if you sit real still
I got the Anti-Christ in the kitchen yellin' at me again
Yeah I can hear that

Been saved again by the garbage truck
I got something to say you know but nothing comes
Yes I know what you think of me you never shut up
Yeah I can hear that

But what if I'm a mermaid
In these jeans of his with her name still on it
Hey but I don't care
Cause sometimes I said sometimes I hear my voice and it's been
here
silent all these years

So you found a girl who thinks really deep thoughts
What's so amazing about really deep thoughts
Boy you best pray that I bleed real soon
How's that thought for you

My scream got lost in a paper cup
You think there's a heaven where some screams have gone
I got 25 bucks and a cracker do you think it's enough
To get us there

But what if I'm a mermaid
In these jeans of his with her name still on it
Hey but I don't care
Cause sometimes
I said sometimes
I hear my voice and it's been
here
silent all these..

Years go by will I still be waiting
For somebody else to understand
Years go by if I'm stripped of my beauty
And the orange clouds raining in my head
Years go by will I choke on my tears
Till finally there is nothing left
One more casualty
You know we're too
easy
easy
easy

Well I love the way we communicate
Your eyes focus on my funny lip shape
Let's hear what you think of me now
but baby don't look up
The sky is falling

Your mother shows up in a nasty dress
It's your turn now to stand where I stand
Everybody lookin' at you
here take hold of my hand
Yeah I can hear them

But what if I'm a mermaid
In these jeans of yours with her name still on it
Hey but I don't care
Cause sometimes
I said sometimes I hear my voice
I hear my voice
I hear my voice
And it's been
here
silent all these years
I've been here
silent all these years
Silent all these
Silent all these
years

-----
arrow
arrow
    全站熱搜

    noway 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()